Light Rail Transit w Katarze: typowe stacje podziemne

Light Rail Transit to jedna z inwestycji transportowych, które mają być gotowe na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Katarze w 2022r. Cztery linie tramwajowe o łącznej długości 33km będą obsługiwać nowopowstatające miasto Lusail, położone na północ od Dohy. Stacje przesiadkowe do linii metra zapewnią połączenie z centrum Dohy oraz z lotniskiem (Hamad International Airport).

Naszym zadaniem było zaprojektowanie pięciu podziemnych stacji szybkiego tramwaju (LRT) powstającego na obrzeżach Dohy.

Projekty wykonawcze stacji powstawały na bazie projektów budowlanych przygotowanych przez inne firmy. Naszą rolą (poza oczywistym uszczegółowieniem projektów) było miedzy innymi dostosowanie projektów architektury do wykonanej w międzyczasie żelbetowej konstrukcji poszczególnych stacji.

Zespół pracowników Cundall odpowiada za opracowanie pełnej dokumentacji dla obiektów kubaturowych: dziesięciu stacji podziemnych, dwie stacje zlokalizowane w otwartym wykopie oraz jednej stacji naziemnej, o łącznej powierzchni ok. 200 000m2. Architekci LAPstudio stanowili asystę techniczną dla zespołu Cundall zlokalizowanego na miejscu inwestycji.

Ciekawym doświadczeniem była nad projektem powstającym w dynamicznie rozwijającym się Państwie, które nie wypracowało jeszcze całościowego kodeksu budowlanego i posługuje się wybiórczo standardami obowiązującymi w różnych częściach świata.

projekt wykonawczy: 2015-2017

wykonawca: QDVC

klient: Cundall